Strengths-based coaching

Προσέγγιση με βάση τις Δυνάμεις του Χαρακτήρα

Joyful teens having fun

//

Τι είναι η προσέγγιση με βάση τις δυνάμεις του χαρακτήρα;

Το “strengths–based coaching” (coaching με επίκεντρο τις δυνάμεις) βασίζεται σε πορίσματα ερευνών και μελέτες από τα επιστημονικά πεδία της Θετικής Ψυχολογίας και της Νευροεπιστήμης, καθώς επίσης και σε προσεγγίσεις όπως η Καταξιωτική Διερεύνηση. Με βάση αυτή την προσέγγιση του coaching, η στοχοθεσία και η επίτευξη ενός στόχου διευκολύνεται όταν το άτομο γνωρίζει τις δυνάμεις του χαρακτήρα του και μέσα από τη συνεργασία με τον/την coach μαθαίνει πώς μπορεί να κάνει συνειδητή χρήση τους, για να επιτύχει τους στόχους του.

To “strengths–based coaching” εδράζεται στην πεποίθηση ότι τα εγγενή θετικά γνωρίσματα των ανθρώπων είναι δυνατό να αναπτυχθούν, να καλλιεργηθούν και να ενισχυθούν, ώστε να μπορέσουν τα άτομα να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους και να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους. Η εστίαση στις δυνάμεις, και όχι στα ελλείμματα ή τις αδυναμίες, γίνεται, υπό αυτό το πρίσμα, ένας ιδιαίτερα λειτουργικός και αποτελεσματικός τρόπος για την εξέλιξη ενός ατόμου.

Η έρευνα έχει δείξει ότι η συνειδητοποίηση, η αναγνώριση και η αξιοποίηση των δυνάμεων του χαρακτήρα οδηγεί σε θετικά αποτελέσματα όπως:

Μέσω αυτής της προσέγγισης τα άτομα:

Η προσέγγιση αυτή είναι αντικείμενο μελέτης από επιστήμονες πάνω από δύο δεκαετίες και τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι:

//

Γιατί είναι σημαντική μια τέτοια προσέγγιση ειδικά για τους εφήβους και τους νεαρούς ενήλικες;

Το εκπαιδευτικό σύστημα εστιάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό στις ελλείψεις των μαθητών. Οι νέοι άνθρωποι συχνά επικεντρώνονται περισσότερο στις αδυναμίες τους ή σε αυτά που δεν καταφέρνουν να κάνουν, και λιγότερο στις επιτυχίες τους, σε ό,τι δηλαδή κατορθώνουν σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Αυτός ο τρόπος σκέψης συχνά τους αποδυναμώνει και τους εμποδίζει να έρθουν σε επαφή με τις εσωτερικές τους δυνάμεις, που θα τους κινητοποιήσουν ώστε να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, μέσω του coaching οι μαθητές μαθαίνουν πώς να θέτουν στόχους και πώς να εργάζονται με νόημα και αισιοδοξία προς την κατεύθυνση της υλοποίησής τους (Burke & Passmore, 2019). Ειδικά για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η διαδικασία αυτή  έχει ένα ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στην κινητοποίησή τους για την επίτευξη ενός στόχου (Campbell & Gardner, 2005).

Στο rrCoaching, χρησιμοποιούμε την προσέγγιση του coaching που εστιάζει στις δυνάμεις του χαρακτήρα και σε βοηθάμε να μάθεις :

Burke, J. & Passmore, J. (2019). Strengths Based Coaching—A Positive Psychology Intervention. https://doi.org/10.1007/978-3-030-20583-6_21

Campbell, M.A., & Gardner, S. (2005). A pilot study to assess the effects of life coaching with Year 12 students.  In M. Cavanagh, A, Grant, and T. Kemp (Eds.), Evidence-based coaching. (pp. 159-169). Brisbane: Australian Academic Press. https://www.researchgate.net/publication/27464504_A_pilot_study_to_assess_the_effects_of_life_coaching_with_Year_12_students.

rrCoaching logo in white color

30 χρόνια εμπειρίας στην εκπαίδευση με εφήβους και νέους ενήλικες.

info@rrcoaching.gr